Jul 22, 2011

Kisah Kebun Durian



Hola! Tadi balik kampung jenguk kebun durian. 3 hari lepas nenek call bgtau durian dh berguguran. Tapi td pegi sket je ada, nyamuk & pacat je banyak. http://matcuoi.com  


Dah lama tak pegi kebun, teringat kenangan dulu² selalu bawak nasi siap dgn lauk pauk piknik kt bangsal & mandi sungai kt kebun. Best woo... Kalau ada budak² tadi mesti dh terjun sungai tp sebab pegi dgn abg, nenek & kakak ipar je tgk jela sungai tu. http://matcuoi.com


Kesian anak buah BB kt nogori tak dapat pegi kebun. Anak buah BB semua suka sgt durian. Aritu akak cakap anak sulung dia yg ktorg panggil Kakak, umur 5 tahun, ajak balik kampung. Bila akak cakap tak dapat balik, terus nangis. http://matcuoi.com Kesian lak. Hopefully bulan puasa nanti ada lagi, kot² diorg balik.
Ilham dari Maris

Bawak balik durian terus diterkam dgn rakusnya oleh sepupu². Petang pegi lagi tengok kot² ada yg baru gugur, ada la 2-3 biji. Bawak blk rumah 2 biji, mlm pegi rumah abg bg sebiji sbb anak dia si Adam suka sgt durian. Tp kesian, isi tak elok lak. Haishh....

BB tak makan? Haa ada kisah kenapa BB tak makan pdhal suatu ketika dulu BB pn mcm anak² buah BB, suka sgt durian. Nak tau kisahnya? Nanti BB buat entry lain. Poyo je, mcm la ada org kisah & nk baca entry tu. http://matcuoi.com  

6 otobots membebel:

azieabdullah said...

ada...azie nak tau kisah selanjutnyer... ;)

bumbleB said...

hehe thanx azie ;p

amir aizat said...

bestnya ad kebun durian,huhu.eh sambung lg psal BB tu

bumbleB said...

heheh thanx aizat, best kn ada kebun? tp bkn BB punye pn, nenek punye =(

maris said...

wah ade sungai... lau ore,mesti mandi doh.. sedapny mndi sungai... wat la entry sal mandi sungai jugak.. :D

bumbleB said...

haha nk cito gapo? tuka uniform & debushh terjun! =D