Aug 7, 2011

30 Hari Mencari Cinta #7 | Nasi kerabu & Akok

Sahur -
Berbuka Kuih akok + Cempedak goreng + Nasi kerabu + Ayam bakar + Air kelapa


Ok hari ni kembali ke alam realiti, hidup dalam kesederhanaan tp tetap bersyukur dgn rezeki melimpah ruah. Td pegi bazar beli juadah berbuka. Seronok sgt sbb dapat merasa nasi kerabu & kuih akok yg dibuat oleh orang Kelantan, original recipe. Heheh.. Kpd yg taktau apa benda kuih akok, tgk gmbr kt bawah. Walaupun agak mahal, 3 biji RM2 tp puas hati gkla sbb susah nk jumpa & sedap lak tu. Kuih akok ni klau byk telur baru sedap, agaknya sebab tu kot mahal. Telur kn mahal skrg. Hehe.. Apa pun pakcik & makcik memang terbaeklah, terima kasih datang berniaga kt sini. Takdela kami kt sini kempunan nk makan masakan Kelantan.http://matcuoi.com

Kuih akok
Credit: Warna Warni Terengganu


Hari ni seronok sbb pg tadi bgn tido, tgk kt FB abg yg kt Sabah post dkat wall mintak no akaun bank. Nak bagi duit utk shopping raya! Wee~ http://matcuoi.com
Tapi yg tak best sbb dia tak dapat balik tapi tapi tapi dia cakap dia tetap akan bagi duit raya nanti. Wee lagi~ Mata duitan punya adik.


Ok perut sudah kenyang, merapu pun sudah. Esok kelas, homework belum siap. Papai~ http://matcuoi.com

2 otobots membebel:

petuapakar said...

yum2 pakar suka akok


I follow u. follow saya balik yer..klik sini untuk follow saya kembali

Alisya said...

sukanya kuih akok...baru je berbuka dengan kuih akok 2 hari lepas..hihi

alisya singgah dari pucukdanubi..

Don't pick me!