Aug 11, 2011

Ibu Bapa Derhaka


Salam Ramadhan. Bila terbaca kt paper, internet etc. teringat pulak artikel dlm majalah solusi isu 16 tentang isu ibu bapa zaman sekarang. Zaman serba canggih, isu pun makin canggih. Dulu anak je derhaka, sekarang ni ibu bapa pun derhaka. Camane tuh? Tengok jela kes buang bayi, 'haruan makan ikan', dera anak, paksa anak suntik dadah dll. Apa nak jadi agaknya dgn dunia zaman sekarang ni kn? 

Kepada ibu bapa, title 'ibu' dan 'bapa' atau apa jua panggilan tu bukan satu lesen utk membolehkan anda bertindak sesuka hati. Kita ni ada agama, adat & budaya. Jadilah contoh yg terbaik kpd anak², jgn tau cari salah anak je. Muhasabah diri, mungkin anda juga ada buat silap yg menyumbang kepada salah laku remaja & muda-mudi zaman sekarang. Kita ni manusia biasa, hamba Allah yg tak terlepas dari melakukan kesilapan. Semoga kita semua sentiasa di bawah lindungan-Nya & menjadi ibu bapa mithali & anak² soleh/solehah. Aamiiin...

Ini bukan ceramah, ini sekadar luahan hati yg sedih dgn benda² pelik yg berlaku khususnya di negara kita yg tercinta nih. *sobs*

2 otobots membebel:

ZURAINI said...

dunia nak kiamat.. mcm2 benda buruk jadi.. huu

BM said...

tak thu nak kata apa...huhu...